Selasa, 17 April 2018

Antara Simpan Wang Dan Simpan Emas

Assalamualaikum dan selamat petang,

Tuan/puan, saudara/saudari, abang/kakak/adik dan rakan-rakan sekalian.

Duit sandaran emas dan perak
Suatu perkara biasa bagi kita menabung dan menyimpan duit bahkan bagi kita duit mudah disimpan. Cukup hari dapat gaji sebahagiannya kita boleh terus simpan secara automatik ke bank. Tetapi mampukah simpanan tersebut bertahan lama ? Mampukah nilai wang simpanan tersebut kalis inflasi ?

Kita menyimpan wang pasti ada matlamat dan impian yang ingin dicapai. Mungkin dengan harapan nak beli rumah secara cash suatu hari nanti. Atau ingin beli sebidang tanah sebagai aset perlaburan yang lebih besar. Atau untuk anak-anak kesayangan menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi dalam 10 - 15 tahun akan datang. Maka kita buat simpanan wang bertahun-tahun untuk capai sasaran.

Sebagai contoh kita impikan sebuah rumah banglo lebih kurang harga rm300k. Apabila sampai masa yang disasarkan dan simpanan sudah mencukupi kita mencari semula rumah yang menjadi impian itu. Rupanya harga rumah tersebut sudah melambung tinggi.

Kemudian kita terus mengumpul lagi dengan andaian masih boleh beli dengan harga yang sama. Tetapi  masih tidak dapat nak kejar harga rumah yg diidami tersebut.

Inilah yang dikatakan inflasi. Rumah yang sama, saiz dan bentuk sama, tiada sebarang perubahan fizikal tetapi harganya berubah. Bukan semakin murah, tetapi semakin mahal. 

Dengan simpanan emas - aset fizikal mampu milik ini, kita dapat mengukuhkan nilai wang kita pada masa hadapan. 


BINA IMPIAN DENGAN EMAS.

Authorised Public Gold Dealer
PG051477
Telefon: 012-324 3508






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BERPINDAH

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, kepada para pengunjung setia dan pelawat yang melalui laman ini. Alhamdulillah, segala pujian d...